עו"ד אייל בסרגליק על רפורמת הנשק

עו"ד אייל בסרגליק ישראל היום: רפורמת בן גביר רצויה ביותר

זו דעתו של עו"ד אייל בסרגליק בישראל היום על הרפורמה בכלי הנשק. הרפורמה הצפויה בתחום רישיונות הנשק מציתה דיון ציבורי. מחד, ישנו צורך להוסיף אנשים חמושים מיומנים בירי כדי לנטרל פעילות טרור ברחובות ולקצר זמני תגובה. מאידך, עולה החשש מפני שימוש בכלי הנשק האלה לביצוע עבירות אלימות במשפחה למשל.
הבלוג של עו"ד אייל בסרגליק
בכתבה שפורסמה בנושא ב Israel Hayom ישראל היום הסביר עו"ד אייל בסרגליק בישראל היום כי לדעתו ראוי לאשר את הרפורמה נוכח המצב הביטחוני הקשה.
אייל בסרגליק, המתמחה בדין הפלילי והמנהלי, אומר. "רפורמת בן גביר רצויה ביותר לאור המצב הביטחוני הקשה. כך זמני התגובה יקוצרו. תהיה יותר נוכחות ביטחונית ברחובות וניתן יהיה להגיב ביתר קלות נוכח המצב הביטחוני המתדרדר. אנחנו לא בימות שגרה ולכן מדינת ישראל אינה יכולה לשקוט על השמרים ולהשאיר את תבחיני הנשק כפי שהיו בעבר. לכן לטעמי ראוי לאשר את הרפורמה".
לציטוטים נוספים מהכתבה של מרואיינים נוספים ביניהם:

לכך הצטרפו גם דבריו של ראש מועצת עומר, תא"ל פיני בדש, שתומך במתן אפשרות לאזרחים שמיומנים בכך לשאת נשק. אני בעד שכל לוחם שעבר את כל תהליכי הבדיקה הנדרשים יוכל לשאת נשק. זאת במטרה לתת תגובה מהירה בזמן אמת.  נשיאת כלי יריה פרטי יכולה למנוע פיגועים קשים והיא קריטית במיוחד עבור מי שגר במקומות רגישים. אני מסתובב 24/7 עם אקדח.

הוא הוסיף כי לאחר האירועים לפני שנתיים התחדד הצורך בכך.לאחר שומר חומות הרבה תושבי עומר פנו אלי כדי לקבל רשיון לשאת נשק. אנשים רבים, שהיו לוחמים, בקשתם לא אושרה. הייתה תחושה של חוסר ביטחון לנסוע על כבישים בדרום".

מחקר קובע: אזרחים חמושים תורמים לבלימת תקיפה

במשרד לביטחון לאומי הסתמכו על מחקר בנושא. אזרחים חמושים כמרכיב במדיניות ביטחון הפנים שערך צוות מחקר באוניברסיטת בר אילן. בהובלת פרופ' שלמה שפירא. צוות מחקר זה עוסק במחקרים בנושאי בטחון הפנים. חקיקה, רישוי ופיקוח כלי יריה, ומחקרים השוואתיים מול מדינות אחרות.

לקריאת הכתבה המלאה מתוך אתר האינטרנט של ישראל היום: https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/14240440
הבלוג של עו"ד אייל בסרגליק